Wednesday, February 14, 2007

Insikten har börjat komma krypande

Sakta men säkert så börjar jag komma till insikt med det som har hänt. Saker och ting börjar att synas ur olika perspektiv och deras utformning blir bara tydligare o tydligare. En av de första saker som jag har kommit under fund med är rätt ironiskt eller tragikomiskt. Under de åren jag o min ex-flickvän var tillsammans så var jag den som alltid härjade runt, alltid hade femton saker att göra och alltid stressad. Jag jobbade mycket, engagerade mig mycket i olika föreningar och jag jobbade mycket. Allt detta tog givetvis upp mycket tid och ju mindre tid jag spenderade med henne desto sämre samvete fick jag. Detta var också en av anledningarna till att jag så mycket såg framemot detta år i London. Att jag skulle få tid att koncentrera mig bara på skolan och på henne. Att ta igen den tid och det dåliga samvete som jag under de tidigare åren hade byggt upp.
Vad är det då som händer? Jo, jag börjar sätta henne mer och mer i första rummet, se mer och till hennes behov och vilja och mindre till mina egna. De behov jag har för att vara den människa som hon älskade. Jag har tidigare beskylt henne för att nu inte vara samma person som jag förälskade mig i. Men det har ju inte jag varit heller. Jag har inte varit den drivande, målmedvetna, nyfikna person jag under de senaste åren har varit. Givetvis är detta något som påverkar hur jag har varit mot henne och hur hon har upplevt mig. När jag sätter henne i första rummet så är det inte så konstigt att hon tappar attraktionen till mig. Hon visste att jag skulle finnas där utan att hon behövde anstränga sig och då är det inte så konstigt att hon hittar någon annan som känns mer spännande. För att koppla detta till nationalekonomin (något man givetvis ska göra..) så kan man säga att när utbudet ökar så sjunker ju givetvis också efterfrågan... Logiskt om ni frågar mig.

Jag har tagit bort några av de tidigare inläggen pga av att det var någon som jag skrev för mig själv och inte för någon annans läsning.

I kväll var jag för andra gången på två dagar på en svensk pub precis bredvid den Svenska kyrkan här i London. I kväll visade de Leksand mot Almtuna. En riktig höjdarmatch! Nja, men det var kul att se och resultatet gick Nyköpings väg. Nu är vi över playoff-strecket. Känns riktigt skönt.

Något som också ska noteras är att vi i Sheperds Bush i kväll hade cellebert(?) besök. På konsertarenan här i området så spelade nämligen inga mindre än Europe(!!!). Gick förbi där i dag vid halv tre-tiden och givetvis så fanns där redan ett par riktigt grupies (kan man säga grupies om manliga fans?) Var fem stycken långhåriga gentlemän i gamla turne' t-shirts. Det roligaste var dock att när jag gick förbi två timmar senare så var det fortfarande endast fem långhåriga gentlemän i gamla turne' t-shirts som stod i gä. Kändes som om dom missbedömde gruppens nuvarande status en anning. Kan ju bara hoppas att de fick en bra kväll. Det var de i alla fall mer än väl värda.

No comments: