Monday, September 11, 2006

9/11

Har spenderat största delen av dagen med att försöka fixa till alla praktiska detaljer som kommer med en studier i utlandet. Har som alla andra utlandsstuderande svenskar problem med CSN. Verkar som att denna underbara svenska myndigt har beslutsångest. Det börjar bli lite knappt om tid nu men jag kan bara hoppas att de kan ta ett beslut som möjligt.

Var i Chelsea idag för att leta upp min gamla arbetsgivares nya restaurang. Givetvis tog det fasligt lång tid i fasligt mycket solsken. Givetvis så har också restaurangen stängt på måndagar. Något jag kom på i samma sekund som jag såg restaurangen.... Surt men det blev en skön promenad i det vackra höst vädret.


Ska tillbaka till jobbet i morgon. Ska bli intressant. Hoppas att det kommer kännas bra.

Märkte att det var extra bevakning på stan i dag. Även i utkanten där jag vistades var det extra många poliser ute. Ska inte säga att jag kände mig speciellt hotad. Laddade ner Loose Change idag. Handlar om de som panerade attacken för fem år sedan kanske inte bar turban utan mörka kostymer. Mycket tänkvärd film, även om det som med allt annat går att göra mycket på datorn.

1 comment:

Unknown said...

Hej!

Va glad jag blir att det nu funkar för mig att få upp bloggen - verkligen jättefin!!!!

Kul att se er fina lägenhet - tycker den ser jättemysig ut!

Hur kan jag nå maria? mail, nr? längtar så höra hur allt är!

Kram till er båda!
Lotta